Home Motor Tuning Guerrilla uitlaten

Standaard uitlaat en sportuitlaat tegelijk: Guerrilla

Er zijn in de volksmond twee soorten uitlaten. De standaard uitlaat en de sportuitlaat. Kenmerkend voor een sportuitlaat is dat deze meer vermogen levert en het uitlaat geluid veel minder dempt. Een keiharde uitlaat sound is niet altijd wenselijk. De Guerrilla Exhaust combineert het beste van beiden uitlaten.

Standaard vs. sport

Fabrieks af wordt een standaard uitlaat flink 'geknepen'. Doel is het geluid maximaal te dempen en uitlaatgassen te zuiveren.

De motor kan niet optimaal ademen. Een sportuitlaat is qua diameter breder, hierdoor kan de lucht sneller de uitlaat afvoeren.

En dat betekent meer power en een hardere sound! Maar wat als je niet altijd tussen harde decibellen wilt zitten?

Guerrilla- Exhaust

Druk op knop = brullen!

Een soortgelijk uitlaatsysteem levert Porsche ook. Als de Porsche Cayenne in de 'sport' stand gezet wordt gaan er een aantal kleppen in de uitlaat open en hoor je een totaal andere auto. Zoals een Porsche hoort te klinken!

Glimlach verzekerd, Guerrilla Exhaust Systems maakt deze beleving nu mogelijk voor jou. Van SUV tot circuit auto.

Knetterhard

Niet elke sportieve automobilist wil altijd 'in de herrie zitten'. Met name bij lange ritten kan het geluid dan wel eens teveel van het goede zijn. Maar in de tunnel wil je wel lekker kunnen brullen, en het afketsende uitlaatgeluid vanaf de vangrail met open raam klinkt toch wel lekker.

Praktische info

Het Guerrilla Exhaust Systems is te monteren op elke type auto. Ontwikkeling & productie van het RVS systeem gebeurt in house. De klep wordt aangestuurd door elektronica. Guerrilla geeft twee jaar garantie op haar uitlaatsystemen, incl. alle bewegende delen in de uitlaat. APK vormt geen probleem. Moet je natuurlijk wel de auto in de stille stand aanbieden. Misschien ook een goed moment op je spruitstuk van uitlaat isolatie materiaal te voorzien?

Meer vermogen

Als de klep naar de sport uitlaat gesloten is maak je gebruik van de standaard demper. Via een druk op de knop heb je naast veel meer geluid ook een leuke pk toename! Als je al een race katalysator hebt kan het tussen de 5%-10% vermogens winst opleveren.


Een sportieve dubbele uitlaat maak je nog sportiever

Turbo motor? Mooi!

Als je turbo motor hebt, en er is al een open downpipe gemonteerd is dit nog meer. Realiseer je wel als je voor het parallel demper systeem kiest, er twee volledige uitlaten onder je auto gemonteerd.

Autogewicht

Dit komt het autogewicht niet ten goede, het is niet goed voor de pk/kilo verhouding. In de sport stand merk je hier niets van, en het 'fun' gehalte compenseert dit in 1 klap!

Parallel of Bypass

Het systeem kan worden uitgevoerd in twee soorten. Parallel of Bypass, bij parallel bestaat de uitlaat uit twee parallel lopende delen. Het binnenste gedeelte bestaat uit twee naast elkaar gesitueerde dempers.

Voordeel Parallel

Alleen parallel-systeem is volledig van RVS. Na montage kun je er dus vanuit gaan dat je hier jaar in, jaar uit onderhoudsvrij mee kunt rijden.

guerrilla-uilaten

Werking

Via een knop op het dashboard wordt dus of de standaard uitlaat (Stealth mode) of de sportuitlaat (Guerrilla mode) gebruik ingeschakeld. Dit gebeurt dus via een klep. Kan gewoon tijdens het rijden!

Bypass

Als je de standaard uitlaat niet wilt aanpassen kan je voor de bypass versie gaan. Hier wordt een RVS Y-stuk tussen de standaard uitlaat gelast. De werking van het systeem is hetzelfde. Na de bypass gaat de uitlaat niet terug naar de originele uitlaat. Klep dicht is OEM uitlaat (Original Equipment Manufacturer). Bij een geopende klep wordt de bypass gebruikt. En dat hoor je! 

Brullende leeuw

Binnen enkele seconden brult je auto het uit. Van buiten af ziet het systeem er niet veel anders uit dan een gemiddelde uitlaat. Maar goed die dubbele dempers, of dikke exhaust tip geven natuurlijk wel een tipje van de sluier!

"Via een druk op de knop maak je van een mak lammetje een brullende leeuw!"


Menutuning-gids.nl
Gerelateerd
Luchtfilters
Sportluchtfilters - overzicht van open luchtfilters en powerfilters
Turbo's
Turbo informatie - overzicht van turbo's en turbochargers en de werking er van.
Motor tuning
Auto motor tuning - uitgebreide informatie over alle motortuning aspecten
Bougies
Bougies - soorten sport bougies voor de beste motorprestaties
Uitlaten
Uitlaten informatie, overzicht van open uitlaatsystemen en sportuitlaten
Meer
Alle Motor Tuning artikelen lees je hier

Ook leuk
Turbogat Last van het turbogat? Niet met de juiste turbo!
Motor tuning Motor tuning en mechanische tuning: pak pk's!
Uitlaat hitte isolatie Uitlaat isolatie: goede uitlaatgas flow = meer pk's
Silicone auto slangen Siliconen slangen voor je auto kopen? Check onze tips!
Motorolie Met welke olie ververs ik mijn auto? We leggen het uit.

Informatie
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2024 Tuning-gids.nl