Diesel tuning
Het motormanagementsysteem dient hiervoor te zorgen door continu het ontstekingsmoment en de ingespoten brandstofhoeveelheid en inspuitmoment te bewaken en te regelen. Bij sommige auto's wordt zelfs de nokkenastiming elektronisch geregeld. Om dit alles mogelijk te maken zijn vele sensoren en actuators in moderne motoren ingebouwd.
Extra koppel
Deze meten bijvoorbeeld de door de motor aangezogen hoeveelheid lucht (zuurstof-massa), de koelvloeistoftemparatuur, de buitentemperatuur, de gaspedaalstand, de rijsnelheid, het toerental en de hoeveelheid rest-zuurstof in het uitlaatgas. Bij diesel tuning worden de parameters softwarematig opnieuw afgesteld, maar dan meer ideaal. Dit alles resulteert bij motoren met turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging van 20 tot 40% prestatie-verbetering, dus koppel (trekkracht) en vermogen (topsnelheid).
Indienje auto geen turbo bezit, maar toch een electronisch geregelde inspuiting heeft kunt je de SDI tuningset monteren. D.m.v. deze tuningset zal een vermogenswinst van ongeveer 15 PK en 25 Nm koppelstijgeing worden bereikt. Deze tuningset wordt toegepast bij b.v. VW Caddy SDI en VW Golf IV SDI. Vermogensstijging wordt hier behaalt door optimalisatie van de brandstofhoeveelheid. Vermogensstijging zal merkbaar zijn in alle toerenbereiken.
Deze module wordt gebruikt bij motoren met een electronische brandstofpomp van BOSCH. Eenvoudige montage d.m.v. standaard stekker verbindingen bij VAG motoren. De set wordt geleverd inclusief een regelbaar modul. Door correcties aan de inspuithoeveelheid onstaat de vermogensstijging.
Dit product kan op verzoek gemonteerd worden en bij aanschaf van een auto met een gelijkwaardig type elektronische inspuiting over gezet worden.
De nieuwe inspuittechnologie pompverstuiver van VW-Audi. Vermogenstijging wordt hier behaalt door verandering van de injectieparameter van de branstofhoeveelheid. b.v.Audi 115/130 PK, Golf IV 115/150 PK. Geen turbodruk of inspuitdruk verhoging. Dit product kan op verzoek gemonteerd worden en bij aanschaf van een auto met een gelijkwaardig type elektronische inspuiting over gezet worden.
Regelbare tuningset voor alle motoren die d.m.v. commonrailtechniek ingespoten worden. b.v. Alfa JTD, BMW 530 D, Renault DCI, Mercedes CDI, Peugeot HDI motoren. Mogelijke modellen vindt U in onze automerken databank. Vermogensstijging wordt hier behaalt door optimalisatie van de brandstofhoeveelheid. Vermogensstijging zal merkbaar zijn in alle toerenbereiken.
Met dit nieuwe systeem kunnen wij voortaan bij recente auto's, via de diagnosepoort de motorcomputer (ECU) herprogrammeren. Hierdoor bekomen wij het zelfde resultaat als bij een chiptuning.
Wat zijn de voordelen van dit systeem?
1) Geen soldeerwerk in de ECU.
2) Gemakkelijk en snel te plaatsen.
3) Eenvoudig weer in de originele staat te brengen.
4) Door geen enkel diagnosesysteem op te sporen (fabrieksgarantie).
Het principe is het zelfde als bij het OBDCTH systeem. Het enige verschil is dat dit systeem goedkoper is in aankoopprijs.Het systeem werkt met een pc onder Windows. Dit bestaat uit een programma en een kabel om de verbinding te maken van de pc naar de OBD stekker van de desbetreffende auto.Met dit systeem kunt u de originele gegevens van de ECU uitlezen en dan met het getunde programma de ECU herprogrammeren. Hiervoor hebt u de zogenaamde klantenkaart nodig.
Dieseldumpvalve: "psssjjttt" geluid bij schakelen!
Je Turbodiesel van een vitaminekuurtje voorzien? En je wilt dat laten blijken? Check dan maar eens het dieseldumpvalve op de dumpvalves pagina.
Met dit nieuwe systeem kan voortaan bij recente auto's, met de zogenaamde edc16 ecu's deze rechtsteeks op de (ECU) ge-herprogrammeerd worden. Hierdoor krijg je het zelfde resultaat als bij een chiptuning. Wat zijn de voordelen van dit systeem?
1) Geen soldeerwerk in de ECU.
2) Gemakkelijk en snel te plaatsen.
3) Eenvoudig weer in de originele staat te brengen.
4) Door geen enkel diagnosesysteem op te sporen (fabrieksgarantie).