Wil je bergen met pk erbij zul je dus een andere brandstofpomp moeten (laten) installeren. Na bijv. een Walbro 255 brandstofpomp te hebben ben je verzekerd van een goede benzinetoevoer en benzine druk tot ongeveer 500 pk.
Je kan dus even voort! Deze Walbro pompt 255 liter benzine per uur. Het installeren is voor de gemiddelde tuner een fluitje van een cent.
De pomp is in de buurt van je bezinetank gemonteerd. Aftermarket pompen zijn vaak kleiner dan de fabrieks af varianten en ze zijn veel beter in hun werk.
Vergeleken met de standaard pomp zul je wat meer geluid horen, maar als je een sportieve uitlaat hebt hoor je daar niets meer van! :-)
Benzinedruk
De functie van een benzinedruk regelaar is het zorgen van een een constante benzine druk in het systeem. Aan de standaard druk regelaar valt niets te 'tunen'. Het is van groot belang een constante benzinedruk te hebben.
Bij een forse vermogenstoename zul je een grotere brandstof pomp moeten gaan installeren. Dit is afhankelijk van de standaard motorinhoud en upgrades.
Als je een behoorlijk tuning project gaat beginnen, met bijv.een andere uitlaatlijn en een grotere turbo zul je zeker een grotere brandstofpomp dienen te installeren.
Aangename bijkomstigheid is dat een aftermarket benzine-drukregelaar je motorcompartiment meer looks geeft.