Archief voor 'Autostyling'
Stootbalken beschermen je auto en staan stoer!
Gepost op 21-02-2012
door
Mart
in
Autostyling,
Exterieur styling
Je ziet ze regelmatig op transportbusjes, maar ook steeds meer SUV's en jeeps zijn er mee uitgevoerd: sidebars, ook wel stootbalken genoemd. Grootste voordelen zijn bescherming, handige montage punten voor touwen als je goederen vervoerd, en de looks uiteraard.
Shock proof
Soms zorgt de sidebar soms juist voor extra schade, omdat de stugge bevestiging bij een aanrijding het chassis kan bekrassen of vervormen. Er is nu een stootbalk die je auto beschermt bij een aanrijding.
De sidebar van Progressive Europe zijn vervaardigd van schokabsorberend buisprofiel en voorzien van energie-absorberende bevestigingssteunen
Sidebars hebben een dubbelfucntie:bescherming & gemak.
Zijwindschermen: frisse lucht én fraaiere uitstraling
Rijdend over het zinderende asfalt kan het behoorlijk warm worden in de auto. Dan is het lekker als het raampje even naar beneden kan. Zeker als je de airco niet altijd continue aan wilt hebben. Maar dat verschrikkelijke geruis van de wind... alsof er een orkaan door je bolide raast! Dan toch maar liever dicht, dat raam. Liever badend in je eigen zweet dan doof door de wind. Gelukkig zijn er zijwindschermen! Met zijwindschermen heb je altijd frisse lucht in de auto, zonder de nare bijeffecten die een open raam met zich mee kan brengen. Monteren van deze stijlvolle wind deflectors is bovendien een fluitje van een cent.
Altijd frisse lucht
Zijwindschermen, winddeflectors, windgeleiders, zijraamspoilers - vier termen die naar hetzelfde verwijzen, namelijk naar die handige en stijlvolle 'afdakjes' aan de bovenkant van je portierramen. Dankzij deze zijwindschermen kun je onder alle weersomstandigheden je raam een stukje naar beneden draaien om wat frisse lucht binnen te laten. Of de lucht nu trilt van de zomerse hitte of in stukken wordt gescheurd door regen of sneeuw - je hebt geen last meer van windgeruis, geluid, tocht en inregenen.
Zijwindschermen geven je auto een 'frisse' look
Gelaste rolkooi of een schroefkooi? De voors en tegens
Veiligheid bij autosport is nummer één. Of je nou rally rijdt, sprint, drift of circuit rijdt. Veiligheid begint met een goed functionerende auto en een helm. Je zal echter al snel alles uit de auto en jezelf willen halen. Met als gevolg dat je op of over de grens zult gaan. Dan is een rolkooi als veiligheid(snet) geen gek idee. Welke soorten rolkooien zijn er en hoe onderscheidt je de 'muizenvallen' van het echte werk is de vraag van vandaag!
Wat is een rolkooi?
Een rolkooi is niet meer dan een reeks aan elkaar vastzittende dikke buizen aan de binnenkant van de auto achteraf die meestal achteraf is ingebouwd. Een rolkooi begint rond het dashboard (A-stijl), loopt door tot net onder het dak en eindigt waar de achterbank zich bevindt, bij de achterwielen. Van links naar rechts en in het midden (B-stijl) zijn er dan ook nog buizen.
The best there is: gelaste door FIA goedgekeurde rolkooi
Geef je tankdop een upgrade
Gepost op 16-02-2012
door
Mart
in
Autostyling,
Exterieur styling
De standaard tankdop is doorgaans in één kleur gespoten. Beetje saai natuurlijk, er zijn aluminium tankdoppen, maar ook stickers die je over je bestaande tankdop heen plakt. Lees hier wat het beste voor je is!
Inbouw race tankdop
Je kan zelf een race tankdop ingebouwen. je kan ze kopen voor ongeveer 125,- Euro per stuk. Gek genoeg moet je de vultrechter er los bij kopen. je hebt 2 verschillende manieren gebruikt voor montage.
De carrosserie loopt bij de vulopening rond. De dop open laten, alleen de zijkanten zul je moeten bijschuren.
Geef toe; ziet er beter uit dan de plastieken variant!
Cupwings geven je voorbumper een raceauto uiterlijk
Op het circuit zijn ze al veelvuldig gemonteerd op de voorbumpers; zgn.'cupwings'. De naam zegt het al, deze zijn afkomstig uit de cup raceklassen. Denk aan Renault Clio en De Seat Ibiza cupmerken. Maar deze mini vleugels staan ook niet verkeerd op de 'gewone straatauto'.
Cupwings
Als je je orginele voorbumper een extra sportlook wilt geven, dat ook nog eens optische je auto verlaagd is dit je kans. Voor enkele tientjes heb je ze al.
Downforce
Verwacht geen merkbare verbetering in de wegligging. Het is puur een upgrade van je voorkant van je auto. Het ziet er gewoon goed uit.
Cupwings goed voor 'racy' looks, denk om de drempels!
Lucht inlaat, bruut en functioneel voor op de auto
Een luchtinlaat zijn er vaak in universele maten. Universele polyester
luchtinlaat voor montage in of op de motorkap is zo gemonteerd. Vaak Inclusief
kunstof
race-gaas.
Lucht inlaten auto
Als je iets compleet anders wilt dan de standaardmotorkap! Dat kan ook via een dikke bodykit. Ideaal om ook meer lucht naar je K&N sportfilter sturen! Maar een goed begin is een luchthapper!
Bumperinlaat
Bonrath bumper luchtinlaat, exclusief luchtslang passend op de VW Polo 4 9/94>. De doorsnede van een bumper luchtinlaat is ca. 60 mm. Met een kachel slang van deze diameter maak jij je eigen dynamic set. Lichtmetalen velgen erbij, veerpootbrug voor de stijfheid een dumpvalve voor de rallysound en je bent al een heel eind onderweg.
Motorkaphaken op de motorkap: praktisch & handig
Gepost op 01-02-2012
door
Mart
in
Autostyling,
Exterieur styling
Als autosportliefhebber herken je ze meteen; motorkaphaken. Een motorkaphaak maakt het mogelijk de motorkap snel en verzekerd af te sluiten. Met 200 km/h een openslaande motorkap is natuurlijk geen optie. Voor jou op straat geeft het net die extra rally look!
Bonnet pins
Worden ze ook wel genoemd. Een motorkaphaak heeft een aantal varianten:
Ruberen motorkaphaken
De sluitingen zijn van een elastisch rubber. Voordeel: Gemakkelijk in het gebruik. Nadelen zijn dat deze nogal groot zijn. Op termijn is het mogelijk dat de metalen delen gaan snijden in het rubber.
Motorkaphaak, bekend van rally en autorace