Bezitters van een verlaagde auto worden niet vrolijk van verkeers drempels. Samen met de steile opritten in parkeer garages zijn dit de meest voor de hand liggende momenten dat een lipspoiler of bumperspoiler schade oploopt.
Geheid dat je het schurende geluid van kunststof over asfalt niet als muziek in je oren klinkt. Ook het kussen van verkeersdrempels kan tot het verleden gaan behoren, tenminste als je niet vergeet het Hydraulic Lift System te
gebruiken...
Je auto hoeft niet eens zo heftig verlaagd te zijn om 'in de problemen te raken'. De rijhoogte met 3 a 4 cm verlagen en het is al oppassen geblazen. Welnu, er is hoop: het Hydraulic Lift System (HLS) van KW Suspension.
De engineers hebben een onderstel ontworpen dat het mogelijk maakt (extreem) verlaagde auto's via een druk op de knop met 45 MM te verhogen. Ideaal voor obstakels die je in het dagelijks autogebruik tegenkomt.
Een klein hydraulische motorje verzorgt er voor dat de rijhoogte via oliedruk hoger wordt.
Dit motorje is op de plek van het reservewiel of in de reserveband gemonteerd. Het systeem kan van binnen uit de auto, maar ook op afstand bedient worden.
Het sportonderstel van je auto instellen met je Iphone? Het KW DCC (dynamic damping control) maakt het mogelijk om tijdens het rijden de afstelling van je schroefset te veranderen. Keine tip: doe dit dan wel handsfree. Via de Iphone kun je switchen tussen 3 modussen: comfort en Sport en Sport+ Het overschakelen naar een andere setup kost slechts 1 tiende van een seconde.
Je kunt de rijhoogte instellen (handig voor drempels) maar ook de hardheid van comfortabel tot uiterst sportief. De veerpoten van de schroefset hebben een speciale klep die bepaalt hoeveel weerstand de schokdemper levert. De meegeleverde electronic Control Unit stuurt na het selecteren van de modus, of aanpassen van een setting via de Iphone een signaal naar de genoemde klep om alle vier de veerpoten passend te regelen.
Er zijn twee manieren om tot een set up te komen, via de vooraf ingestelde set ups 'Comfort' en 'Sport' en Sport+. Via het advanced scherm van de Iphone App kun je vervolgens volledig individueel de afstelling voor en achter bepalen, desnoods met een procent verschil! Zo kun je de optimale instelling programmeren voor een bepaald traject/circuit, maar ook snel een zachtere setup instellen als het begint te regenen. Net als in het computerspel, alleen dan in het echt! Komende maanden wordt de applicatie ook beschikbaar gemaakt voor andere smartphones.
Het systeem kan kan ingeschakeld worden tot 80 km/h. Daarboven zakt het naar zijn orginele stand. Om te voorkomen dat de accu leegloopt zal de auto automatisch naar de laagste stand zakken na het parkeren.
Momenteel is het alleen nog voor Ferrari's en Lamborghini's. Maar KW Suspension is snel systemen aan het maken voor meer gangbare auto's! Hou hun site in de gaten.