Er zijn diverse gradaties autogordel typen, iedereen kent de standaard driepuntsgordels. Dikke kans dat deze ook in jouw auto zit. Er zijn ook meerpunts gordels. Dat zijn dan vier-, vijf of zelfs zespuntsgordels. Op deze pagina bespreken we de voor en nadelen van alle autoriemen.
Als je begint aan het betere bochtenwerk schiet een een normale autostoel en standaard autogordels tekort. Je hebt behoorlijk wat bewegingsvrijheid Maar in een bocht is het juist van belang dat je goed vastzit zodat je optimaal controle over de auto kunt houden. Ook wil niet afhankelijk zijn van het automatisch blokker systeem van de standaard driepuntsgordel.
Ja, het is wat meer 'insnoer' werk maar daar staat tegenover dat de 'feeling' met de auto beter wordt. Niet praktisch voor in het boodschappen auto'tje. Maar onmisbaar -en soms verplicht- voor als je het circuit op gaat.
Zonde van zo'n dure autohelm, want hij is zo beschadigd. Krassen, schuurplekken, schimmel en vlekken zijn het resultaat. Wil je jouw helm zo lang mogelijk mooi houden, koop dan een degelijke helmtas. Want zeg nou zelf: een Bugatti Veyron laat je toch ook niet onder de carport staan?
Een helmtas beschermt je helm optimaal als je 'm niet op hebt. En laten we eerlijk zijn: je autohelm heb je vaker niet op dan wel. Een goede autosporthelm is niet goedkoop en je wil toch graag dat hij een tijdje meegaat.