Als je meters wilt gaan inbouwen is het raadzaam van te voren na te denken waar je meter(s) wilt gaan plaatsen. De meest voor de handliggende plekken zijn langs het raamstijl en op of in het middenconsole.
In deze meterhouder kun je 3 meters inbouwen. Let dan wel op de diameters van de tellers. De meest gangbare meter-maten zijn 52MM en 60MM en worden vaak op de raamstijl gemonteerd
Een head up display is een systeem dat voertuig informatie op het voorraam projecteert.
De bestuurder hoeft geen seconde de ogen van de weg halen. Er hoeft dus niet 'even' naar de tellers op het dashboard gekeken te worden. Op de Autobahn is dat zeker geen overbodige luxe.
Is het erg dat je 1 seconde niet op de weg kijkt? Nou, in sommige gevallen wel.
Het systeem wordt al jaren gebruikt in de luchtmacht. Op het cockpitraam van helikopters en straaljagers wordt informatie getoond. Elke seconde telt. Straaljagers halen 1600 k/m per uur, da's 600 meter per seconde!
Een andere oplossing is een dashboardfolie, deze folie knip je zelf op maat. Als je ook je wijzerplaten nog aanpast door een gekleurd exemplaar, krijg je wel een heel sportief dashboard. Er is ook raamfolie om je ramen te tinten. Daarnast zijn er pasklare oplossingen. Deze mallen plak je eenvoudig over je dashboardpanelen heen. Kind kan de was doen.
Ook wel schakellamp genoemd. Vaak bestaat het uit een shift light en toerental begrenzer.
Allereerst zal de shift light 1 voor 1 oplichten, daarna schakelt de toerenbegrenzer in. Dit is per motor in te schakelen voor V4, V6, V8, V10 en V12 motoren met bobines.
Dit betekent dat je bijv. de eerste LED laat branden op 5.500 rpm en de vierde LED op 6.000 rpm.